torstai 18. huhtikuuta 2013

Have you ever loved someone so much, you'd give an arm for?Not the expression, no, literally give an arm for?

En oikein tiedä mitä mieltä te olette siitä,että blogissa jauhetaan ihmissuhde kiemuroita ja puhutaan niistä avoimesti,mutta mä teen niin nyt.
9 kuukauden ajan minä annoin itsestäni kaiken, kaiken mitä toinen ihminen voi itsestään toiselle antaa. Kannoin huolta kellon ympäri,melkeimpä kuin omasta lapsesta. Annoin anteeksi sellaisia asioita mitä en olisi ikinä uskonut anteeksi antavani. Löysin itsestäni sellaisia puolia ja piirteitä mitä en uskonut ikinä itsestäni löytävän. Sain toisesta ihmisesta kaiken mitä toinen ihminen voi toisesta toivoa. Minua rakastettiin juuri sellaisena, kun olen ja en ole milloinkaan saanut kenestäkään irti tälläistä. Toinen meistä ei ollut ikinä seurustellut kenenkään kanssa ja olin hänestä ja itsestäni tajuttoman ylpeä, että me yhdessä pystyimme siihen.
Mutta siltikään asiat ei mene aina niin hyvin,kun haluaisi. Tietyt omat "tarpeet",kun menee toisen edelle sitä loppujen lopuksi kadottaa toisen ja itsensä siinä samassa. En voi sitä sanoa etten olisi tiennyt mihin olin ryhtymässä, mutta en silti olisi kuvitellut asioiden menevän tämän kaavan mukaan. Sen opin tästä,että kukaan ei koskaan voi olla toiselle se ainoa syy muuttua jos oma mieli ei ole siihen valmis. Kaikki lähtee sinusta. Kaikki on sinusta kiinni, se mihin suuntaan haluat elämäsi menevän. Siinä sivussa voit satuttaa montaa syytöntä ihmistä, mutta ole rehellinen,aina. Meissä kaikissa on omat virheet ja jos niiden toisen virheiden kanssa pystyy elämään, se on rakkautta.
Minä näin asioita 9 kuukauden aikana joita en olisi ikinä uskonut näkeväni ja kokevani. Oli ne sitten hyviä tai huonoja, opin jokaisesta niistä jotain. Olen tutustunut mahtaviin ihmisiin ja olen jokaisesta teistä kiitollinen.
En tiedä onko joku teistä kokenut tälläistä samaa, mutta jos olet antanut kaikkesi ja tehnyt kaiken voitavan toisen auttamiseksi ja tukemiseksi vaikeiden asioiden kanssa ja siltikään se ei riitä, syy ei ole sinussa. En ole hylännyt toista ihmistä silloin, kun sillä on vaikeaa toisin kuin moni muu vaan olen ollut siinä. Enkä tekisi mitään toisin. Mutta joskus sitä on ollut vahva liian kauan.
Suhteessa on kuitenkin kaksi ihmistä ja toinen ei voi yrittää yksin loputtomiin. Joskus se raja tulee vastaan. Vaikka sitä ei haluaisi, mutta joskus on tehtävä se päätös, että minä ansaitsen olla onnellinen, sinun kanssa tai ilman sinua.
Turhauttavinta on se, että joskus asiat ei ole kummankaan osapuolen päätettävissä, vaan asioita tapahtuu tai jättää tapahtumatta, mutta ikävä fakta on se ettei rakkaus aina vaan riitä. Tietyissä olosuhteissä ehkä, mutta minun tapauksessani ei. "Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa", nimenomaan.
Mutta mulla oli maailman paras ihminen siinä mun vieressä ja olen kiitollinen siitä. Mutta silti ei luoja, että osaa ihminen olla kohtalolle vihainen. Tiedän, että tämäkin tapahtui syystä, mutta en silti ymmärrä miksi. Ehkä joku päivä tulen ymmärtämään sen, tai sitten en. Olen oppinut tästä suhteesta paljon, mutta miksi hyvien hetkien pitää loppua?
Annoin kaikkeni ja vielä enemmänkin ja menin pois omalta mukavuusalueeltani useasti. Olin valmis kaikkeen, että meillä olisi hyvä olla, varsinkin sillä toisella.
En voi, kun uskoa parempaan huomiseen ja yhden ihmisen takia uskonkin, että pystyn siihen. Ikinä en tule unohtamaan tätä ja minä tulen rakastamaan häntä aina. Virheineen, kaikkineen.

13 kommenttia:

  1. ihana teksti! Luin joka sanan alusta loppuun.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: Kiitos paljon ! Mukava kuulla

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Sulla on kyllä kirjottamisen jalo taito, ja voi luoja kun meni kylmät väreet tätä lukiessa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos iida ! Ehkä tälläisiä juttuja kirjottaessa joo, mutta ei asiatekstien :D

      Poista
  5. Astral , en tiedä miksi sun kommentti ei näy täällä.. Mutta meidän tilanteessa asia meni niin, että hänen voimavaransa oli rajalliset. Tiettyjen asioiden ja syiden takia. Kiva kuulla toi :-) kiitos paljon !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kaikesta päätellen blogger on eri mieltä kanssani :')

      Poista
  6. Mulla ollu ihan saman kuulonen tilanne aikoinaa, se on rankkaa mut ku saat tost ittes takasin jaloillee ni ymmärrät oman arvos paljon paremmin! Ja tän voin melkein jopa luvata, se toinen osapuoli tulee kaipaamaa sua joku päivä viel mielettömän paljon ja toivoo et vois korjata kaiken.
    -S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luoja että noi sun sanat tuli tarpeeseen! Oon vaan huomannu et ton 9kk jälkeen kun laittoi kaiken likoon niin nyt minä tarvin omaa aikaa. Nää teijän kaikkien kommentit on ollu kyllä aivan ihania, joten kiitos kaikille siitä.

      Poista
  7. Anni, kylmät väreet ja tippa linssissä tätä lukiessa. Oot mahtava kirjottaja ja nuista ettet ikinä oo yksin, teit kaikkes ja viel enemmänkin. Sivullisena tätä seuraillessa voin kertoo et vika ei oo sinun, ihmistä ei voi auttaa jos se ei oo valmis muuttumaa :( Asioilla on onneks tapana järjestyä. Olin ilonen, että tollanen likka oli osana ton tyypin elämää! Parempaa ei olis voinu toivoa. Jaksele <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinulle kuka ikinä oletkaan !<3 tai mulla on pieni aavistus ja kiitos paljon. Mä vaan haluan olla onnellinen.

      Poista
    2. Vielä jonakin päivänä olet :) ja silloin kukaa ei voi sitä pois viedä!

      Poista
    3. Ja nyt näin reilun viikonkin jälkeen olen saanu uutta "toivoa" ja piristäviä juttuja mun elämään ja oon ihan uutta virtaa täynä.

      Poista